Nom de la
dinàmica: M’agrada i no m’agrada.
|
Edat dels
infants: Nens i nenes de
|
||
Característiques
de la dinàmica: Inventada
|
|||
Tipus de
grup: Dinàmica d’avaluació
|
|||
Nombre de
grup: Es tractarà d’un grup gran.
|
|||
Objectius:
·
Crear consciència de les coses que
m’agraden o no m’agraden.
·
Aprendre a reconèixer els nostres sentiments i a
verbalitzar-los.
·
Aprendre a dir NO i a demanar ajuda.
|
|||
Descripció
de la dinàmica: Iniciem la sessió informant de l’activitat que es farà, és a dir, els hi
explicarem als infants que avui treballarem les coses que ens agraden i les
que no ens agraden. A continuació l’educador/a penjarà a la paret o a la pissarra
un mural, que prèviament ha preparat dibuixant els dos diagrames. En un
d’ells es dibuixa una cara contenta J que representarà la simbologia
d’allò que “M’AGRADA” i a l’altre, es dibuixarà una cara trista o enfadada L que simbolitzarà allò
que “NO M’AGRADA”. Una vegada presentada l’activitat, la mestra anirà
preguntat a cada nen/a quines coses li agraden i quines coses no li
agraden. L’educador/a anirà dibuixant o bé enganxant fotografies dins de
cada diagrama, d’allò que els infants van dient. Per poder aconseguir els
objectius proposats, l’educador/a pot iniciar un feed-back amb tots els
infants contrastant les diferents opinions i gustos que han sortit. Cal tenir
present que amb la realització d’aquesta activitat, els infants són capaços
d’adonar-se de les coses que els hi agraden i les que no, a més a més de
conscienciar-se de les diferències que existeixen entre les persones i el
dret a ser diferents. És una avaluació interna molt interessant.
|
|||
Recursos
|
|||
Humans: Els propis nens i nenes
i l’educador/a.
|
Materials:
Necessitarem
una cartolina gran, dos cares de cartolina; una contenta i una trista,
diversos dibuixos, blutac i llapis de
colors en el cas de dibuixar nosaltres.
|
Espai: La nostra aula.
|
|
Durada: Aquesta
activitat tindrà una durada de 15 minuts.
|
Són designacions sociològiques per indicar els canvis en un grup de persones.
dilluns, 21 de maig del 2012
DINÀMICA: M'agrada i No m'agrada
Etiquetes de comentaris:
DINÀMIQUES D'AVALUACIÓ (JENNY)
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada