dilluns, 21 de maig del 2012

DINÀMICA: Emocions i preferències


Nom de la dinàmica: Emocions i preferències.

Edat dels infants: Nens i nenes de 3 a 4 anys.

Característiques de la dinàmica: Inventada

Tipus de grup: Dinàmica d’avaluació

Nombre de grup: Es tractarà d’un grup gran.

Objectius:
·         Observar les preferències dels infants.
·         Observar de quina manera avaluen els nens i nenes els racons que tenen a classe.
·         Veure la seva pròpia organització com a grup.                                                                                                                                                                      
             
Descripció de la dinàmica: Aquesta dinàmica està pensada per a quan els educadors/es vulguin avaluar els objectius proposats anteriorment. Per exemple, aquesta dinàmica, tracta d’avaluar quines són les preferències que tenen els infants envers les joguines proposades per l’escola. Però en comptes de preguntar-li directament als nens i nenes que és allò que més els hi agrada, realitzarem l’activitat següent. Cada infant tindrà una panera dissenyada per ells mateixos que servirà per poder portar-se a casa les joguines que més els hi agradi. Hem de tenir en compte que la cavitat d’aquestes paneres serà petita, es a dir, no podran portar-se totes les joguines, sinó que hauran d’escollir aquella que més s’estimi i en cas de que un altre company també la vulgui, hauran de posar-se d’acord entre ells. Realitzant aquesta activitat volem aconseguir que els infants siguin capaços  d’avaluar la situació i prendre decisions tot respectant el seu voler i el dels seus companys i aprenguin el valor de compartir, un dia se’l endurà un i un altre dia  l’altre.

                                                                                                                  Recursos

Humans: Els propis nens i nenes


Materials: Necessitarem caixes petites de cartró per fabricar les paneres, llapis de colors, gomets, etc., i les joguines de la classe. 


Espai: La nostra aula.


Durada: Aquesta activitat tindrà una durada de 15 minuts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada