dilluns, 21 de maig del 2012

DINÀMICA: Ho faig bé o malament?


Nom de la dinàmica: Ho faig bé o malament?
Edat dels infants: Nens i nenes de 3 a 4 anys.

Característiques de la dinàmica: Inventada

Tipus de grup: Dinàmica d’avaluació

Nombre de grup: Es tractarà d'un grup gran, ja que estarà a l'abast de tota la classe, però també pertany a un petit grup, ja que, aquesta serà realitzada cada vegada que observem una situació de conflicte o gratificant dins l'aula.

Objectius: 
  • Interioitzar les accions correctes i incprrectes davant la societat.
  • Observar de quina manera els infants s'avaluen a si mateixos envers els seus comportaments.
Descripció de la dinàmica: Aquesta és una dinàmica elaborada per a que els infants se’n adonin de les accions que estan ben fetes o de les que pel contrari estan mal fetes. Primer de tot l’educador/a dissenyarà un racó a la classe on els infants es trobaran una cartolina amb les seves fotos, dividida en dos parts; per una banda una columna amb un tic verd enorme, i per altra banda una altra columna amb una creu vermella enorme. Una vegada preparat, l’educador/a els hi explicarà als infants que cada vegada que facin alguna cosa que no estigui bé, hauran de posar-se una cara trista en el seu requadre en la columna de la creu, però que si fan actuacions bones, podran posar-se una cara contenta en la columna del tic verd. Per exemple; si un nen pega a un altre, aquest es posarà una cara trista i si un nen no crida a classe, podrà posar-se una cara contenta. Al principi serà l’educador/a qui remarcarà a cada infant les seves actuacions amb preguntes com ara; Què has fet?, es crida a classe?, Molt bé!, etc., i acompanyarà a l’infant a posar-se la cara corresponent. És molt curiós com a mida que els infants van vivint el dia a dia, ells mateixos van avaluant i autorregulant-se les seves accions fins que de manera  espontània interioitzen les conductes que estan ben vistes i mal vistes segons la societat.    
                                                       Recursos

Humans: Els propis nens i nenes i l’educador/a.


Materials: Una cartolina gran, moltes cares contentes i tristes de cartolina, les fotografies dels infants i blutac.

Espai: La nostra aula.


Durada: Aquesta activitat tindrà la durada diària d'una jornada escolar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada